torsdag 22 maj 2008

Trädgårdsfix och väggstrul!

Under valborgshelgen hann vi fixa ganska mycket. Träden fick sig en tillsnyggning och klippning för första gången på flera år. Vi får hoppas att det blir äpplen på träden efter mina försök med att leka trädgårdsmästare. Det är det absolut första träd jag har klippt under mina snart 28 år och jag måste säga att jag blev mycket nöjd! Mycket grenar var det som rök, 8 sopsäckar för att vara exakt.


Gräset klipptes för första gången och den nyinköpta gräsklipparen invigdes därmed, snyggt och fint som en golfbana blev det:)

Min sambo letade fram rabatterna under allt ogräs och gjorde en fin kant av stenar från trädgården. Nu förrra helgen (16-18 maj) planterade vi nya fina blommor där. En del av växterna fick vi av vår gulliga granne.


Tur att arbetet med trädgården blev så lyckat för inomhus gick det åt skogen! Väggen som vi målade vit i sovrummet, lossnade på ett ställe mitt på väggen. Det blev världens böggel, som syndes jätteväl. Nu efter diverse försök att rätta till det lutar det åt att vi får riva ned alltihop eller sätta upp någon typ av återställningstapet och måla på den istället. Så där är det när undermaterialet inte beter sig som väntat...

Fondväggen som vi påbörjade (en halv bård i hörnet kvar) blev i alla fall bra, med tanke på omständigheterna. Väggen är sned i underkant, där listen sitter och därför blev inte mönsterpassningen på undre delen av snedväggen 100%. Efter mycket svett och svärande och en del gapande (från min sida) så fick vi i alla fall till det. One fondvägg to go:) och en bråkvägg to go med tyvärr:(

Inga kommentarer: