onsdag 18 juni 2008

Födelesedag med mardrömsnatt:)

Igår skulle jag leka den tekniska praktiska sambon och koppla ur en sladd ur bredbandskåpet som vi blivit tillsagda att göra. Det gick alldeles lysande tyckte jag. Jag stängde av huvudströmmen, öppnade skåpet och drog ur sladden, sedan satte jag på strömmen igen. Klart. I natt klockan fyra vaknade jag av ett konstigt pip och var tvungen att gå upp och titta vad det var. Gick ut i köket och det första jag fick se var micron: som var helt svart= ingen ström. Kollade kylen den var inte på. Kom på att det var telefonen som låtit när strömmen för en stund kom tillbaka. Testade lampan i trapphuset; som faktiskt inte fungerade.
Sedan blev jag väckt av skön sång av min sambo strax efter sex och fick frukost på sängen och mycket fina presenter:) Tack älskling!
Åter till strömmen. Sambon knallar ut i trapphuset och testar lampan igen och den tänds! Då snurrar hon lite på huvudströmsknappen och det går igång. Felet tycks ha varit ett glapp i knappen???? Eller vad sjutton händer?
Nu inleds väntan på de nya fakturorna igen och jag tror inte att jag kommer härifrån före åtta ikväll...

Inga kommentarer: