tisdag 24 juni 2008

Gräsänka och en lugn midsommar/två års dag

Den här veckan är jag gräsänka då min sambo har åkt till Växjö för att besöka sina föräldrar. Saknar henne. Det är väldigt ovant att sova själv, så jag försökte få sällskap av katten Brasse. Det gick så där, han låg i sängen i tio minuter sedan tyckte han att det räckte och ville gå ut. Sov bra när jag väl somnade, var tokpigg och hade massa kreativa tankar när jag skulle sova. Inte bra.
Midsommar firade vi i sommarhuset. Började dagen med en skön sovmorgon. Sedan fick jag ett jätte snyggt armband i två års present. (Beundrar det nu*L*) Vi hade en lugn midsommar med lite avloppsrensande i kök och avloppslukt i badrummet. Inte fasen visste vi att vi var tvungna att fylla på vatten i tanken för att det inte skulle lukta när den var nytömd! Mycket ska man lära sig.
Vi skulle ta en promenad i byn för att se oss omkring. Det blev en väldigt kort promenad kan man säga då dagens enda regnskur kom när vi hade gått tio meter. Vi sprang tillbaka till bilen och åkte hem igen.
Väl hemma dukades midsommar lunchen fram som bestod av sill och färskpotatis precis enligt den svenska traditionen. Det blev en väldigt bra dag kan jag sammanfattningsvis säga!

Inga kommentarer: