tisdag 21 juli 2009

Vardagen är tillbaka

Vi hade en jättemysig helg. Rörmokaren var och besökte oss, det var väl kanske mindre mysigt. Vi ska byta ut pump, hydrofor och tryckmätare för att de har blivit slitna av sanden. Ber och hoppas att allt ska fungera smärtfritt efter det!!! Rörmokaren ska återkomma nu i veckan om vad kalaset kommer att kosta...
Efter detta besök åkte vi och badade. Massa mygg och blindingar på land, så vi satte oss på bryggan och solade:) Vi var helt själva vid badet en stor del av tiden vi var där, det är så det måste kännas att ha en egen strand och egen brygga...
Efter badet var det dags för gräsklippning, vi hjälptes åt att klippa grannens gräs och så klippte jag vår nedre del. Höll på att dö av värmeslag och av att vara jagad av alla mygg!
Efter denna svettdrypande uppgift åkte vi och badade igen, passade på att ta med schampo och duschcreme. Hur skönt som helst med ett dopp efter att ha slitit i värmen!
När vi badat klart och snyggat till oss så åkte vi in till Sala och åt en god middag på kvällen och hade det väldigt trevligt.
Kvällen avslutades i soffan framför en film i vanlig ordning.
På söndagen vaknade jag tidigt och smög upp och klippte det som återstod av gräsklippningen medan Lena sov vidare. Passade på att plocka lite rödavinbär, ska se om jag kan göra en vinbärskaka som mamma och mormor gjorde under min uppväxt.
Sedan överraskade jag älsklingen med frukost på sängen och med smultron trädda på grässtrå:)

Inga kommentarer: