tisdag 2 september 2008

Längtan till kvällen

Idag önskar jag att jag bara kunde få åka hem och lägga mig igen. Dra täcket över huvudet och bara sova en stund till. Den situation vi har på jobbet har gjort att jag har väldigt svårt att lyfta mig själv just nu. Det känns mest tungt, tungt, tungt hela tiden. Skit jobbigt eftersom jag ska vara den som ska motivera och ge ny energi och nytt hopp. Haha det går väl så där kan man säga. Ska försöka få fart på mina nya konsulter imorgon i alla fall och försöka att inte smitta dem med min pessimistiska svacka.
Ska göra massa kul i helgen, ser fram emot det. Ska gå på bio på fredag och på bonusmiddag på lördag. Hoppas älskling blir frisk från sin förkylning nu bara, så att hon orkar. Fast hon är envisast i världen så känner jag henne rätt så ska det rätt så mycket till för att hindra henne...Knäppis.
Gud vad det är mysigt nu på kvällarna när man kan tända ljus och mysa i soffan varje kväll. Dricka gott te och bara ta det lugnt. Älskar hösten och mörkret när man får sitta inne, när stressen efter aktiviteter har falnat efter sommaren.
Hur skapar man struktur i kaos är min fråga idag? Vill ha struktur och kontroll på jobbet och jag har tappat allt...det är bara för mycket att ha kontroll och struktur på. I går kände jag mig ensamast i hela världen när jag satt själv på mitt kontor i går eftermiddag. I dag känns det bättre, men jag måste jobba hårdare, måste lyfta mig ett snäpp till- hoppas jag kan samla kraft till att orka.

Inga kommentarer: