måndag 1 september 2008

Målning av uthus,garage och dass

Så var årets målning nästan över. Vi har målat uthuset, garaget och dasset nu i helgen. Vi hade fantastisk tur med vädret, solen har skinit på oss hela helgen. Brasse och korna har som vanligt ägnat sina dagar åt att lata sig, lite orättvist kan man tycka. Gulliga är de i alla fall:)
Nästa gång vi åker till huset ska jag, snickaren i huset kitta färdigt fönstren, försöka snickra ihop ett par fönster så att källaren blir bättre isolerad inför vintern, byta ut några brädor på huset och dasset. Får väl se hur långt jag hinner, vi räknar stenhårt med fint väder då med i alla fall.
Jag har eldat i vedspisen hela helgen, så vi behövde aldrig sätta på elementen. Fortsätter det vara sådant här väder så är det nog dags att sätta på värmen nästa gång vi åker dit.
Det är väldigt tufft på jobbet just nu, jag och min kollega har gått och satt oss i ett eget rum för att få något gjort. På onsdag kommer vi att få förstärkning av fem stycken konsulter. Jag har en känsla av att det här kommer att bli jäkligt bra, bara jag klarar av att utbilda de ny och sköta mitt eget jobb samtidigt. Ska försöka sätta ihop en plan imorgon.
Älskling är sjuk och ynklig och hostig. Stackars liten, hoppas hon blir frisk snart!

Inga kommentarer: